فهرست بستن

صنعت بازی در سال 2024 چگونه خواهد بود؟ • دیجی‌کالا مگ

[ad_1]

سال ۲۰۲۳ سال سختی برای این صنعت بود و با اخراج و تعطیلی استودیوها همراه شد که هزاران توسعه‌دهنده را در سراسر جهان تحت‌تأثیر قرار داد. با در نظر گرفتن این موضوع، رسانه‌ی GamesIndustry.biz از ناشران، توسعه دهندگان و دیگر کارشنان بازی پرسیده که چه چیزی آن‌ها را نسبت به صنعت بازی در سال ۲۰۲۴ خوش‌بین می‌کند. بنابراین در این مقاله به نظرات آن‌ها در مورد صنعت بازی در سال جاری میلادی خواهیم پرداخت.

دنیل گری (Daniel Gray)؛ مدیر اجرایی استودیوی Ustwo

دنی گری - صنعت بازی در سال 2024

در حالی که بدون شک صنعت بازی در دوازده ماه گذشته خبرهای بدی از نظر اخراج‌ها داشته است، پیش‌بینی‌ها برای سال آینده خوب به نظر می‌رسند و چیزهای مثبت زیادی وجود دارد. اخیراً شاهد بودیم که بالدورز گیت ۳ برنده‌ی بهترین بازی سال شد؛ آن هم با ژانری که هیچ کس فکر نمی‌کرد که محبوبیت زیادی داشته باشد. این نشان می‌دهد که هنوز شگفتی‌هایی وجود دارد که فراتر از بازی‌های بزرگ جهان باز یا آثار تیراندازی، بازیکنان را جذب می‌کند. سال به سال شرکت‌های بیشتری را می‌بینیم که برای جوایزی مانند جوایز بهترین مکان برای کار در GamesIndustry.biz درخواست می‌کنند، روندی که نشان می‌دهد شرکت‌های بیشتری واقعا نیاز خود به تکامل را جدی می‌گیرند.

به همان اندازه که صنعت بازی‌ها با یک قلم موی سمی رنگ آمیزی می‌شود و هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد، من صادقانه معتقدم که ما به سمت بهتر شدن حرکت می‌کنیم. فراتر از ضرورت اخلاقی برای بهتر بودن، کمبود مهارت‌هایی که در این صنعت می‌بینیم، باعث می‌شود که استودیوها حاضر به تلاش برای عقب‌نشینی نباشند. من فقط برای بازی Final Fantasy 7: Rebirth، چند روز مرخصی می‌گیرم و کاملا انتظار دارم که در تمام طول مدت تجربه لبخند بزرگی بر لب داشته باشم. خواه پیام‌های زیست‌محیطی ضروری بازی‌هایی مانند Terra Nil، اوج احساسی Jusant، پازل‌های مبتکرانه هوشمندانه Cocoon یا نوستالژی‌ای زیبا مانند Sea of Stars باشد؛ سال ۲۰۲۳ دلایل زیادی آورده که باور کنیم سال ۲۰۲۴ ما را بیش از پیش شگفت‌زده و خوشحال خواهد کرد.

میچل نواکوفسکی (Michał Nowakowski)؛ مدیر ارشد بازرگانی سی‌دی پراجکت رد

میچل نواکوفسکی

اول از همه، من واقعا کنجکاو هستم که ببینیم چه پیشرفت‌های جدیدی از نظر فناوری خواهیم دید. ظهور سریع هوش مصنوعی یک مثال فوق‌العاده بود؛ آن هم به‌ ویژه هنگامی که صحبت از کمک به توسعه‌دهندگان در فرآیندهای خاص ساخت بازی می‌شود. استفاده‌ی عاقلانه از هوش مصنوعی برای تقویت خلاقیت افراد و کمک به همه برای رسیدن به ارتفاعات جدید در این صنعت بسیار مهم خواهد بود.

در رابطه با بازی‌ها، آثار بسیار جالبی در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند که از بین آن‌ها می‌توان به Final Fantasy VII Rebirth ،Avowed ،Little Nightmares III، استاکر ۲ و Rise of Ronin از تیم نینجا اشاره کرد. آیا سال ۲۰۲۴ از نظر انتشار بازی‌ها به اندازه‌ی سال ۲۰۲۳ قوی خواهد بود؟ زمان مشخص خواهد کرد، اما من فکر می‌کنم که برخی از موفقیت‌های سال ۲۰۲۳ نیز قبل از عرضه به این شکل پیش‌بینی نشده بودند.

ریچارد جولی (Richard Jolly)؛ مدیر عامل شرکت اسپلش دمیج

ریچارد جولی - صنعت بازی در سال 2024

من نمی توانم با حسن نیت در مورد آنچه که در مورد آن هیجان‌زده هستم صحبت کنم بدون اینکه ابتدا به کسانی اشاره کنم که سال ۲۰۲۳ شغل خود را در صنعت ما از دست دادند. علی‌رغم عرضه‌ی برخی بازی‌های شگفت‌انگیز، ۲۰۲۳ سال چالش برانگیزی برای توسعه‌دهندگان در سراسر جهان بوده است. متأسفانه انگلستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین من از دیدن دوستان و همسالانم که به سرعت به شغل خود باز می‌گردند هیجان‌زده هستم چرا که ما نمی‌توانیم این همه استعداد را از دست بدهیم. همچنین من از دیدن اینکه ساخت محتوا به وسیله‌ی کامپیوتر (Procedural generation) ما را به کجا می‌برد، هیجان‌زده هستم. کمپانی اپیک گیمز نیز همچنان همه‌ی ما را با کار خود روی آنریل انجین ۵ شگفت‌زده می‌کند و ما در حال حاضر شاهد مزایای بسیار زیادی در روند ساخت بازی‌های خود هستیم.

در نهایت، من از تغییر سریع الگو‌های کاری در سراسر صنعت هیجان‌زده هستم. ما شاهد این واقعیت خواهیم بود که استودیو‌های بیشتری به موفقیت خاصی در روش‌های خود دست پیدا می‌کنند، خواه شیوه‌ی کار آن کاملا از راه دور، ترکیبی یا کاملا از راه نزدیک و به نوعی اداری باشد. در سال ۲۰۲۳ شاهد تغییر روزهای کاری اسپلش دمیج به یک هفته‌ی کاری ۴ روزه بودیم و شاهد افزایش بسیار زیادی در روحیه، خلاقیت، سرعت توسعه و کیفیت روابط شکل گرفته در استودیو هستیم. من مطمئن هستم که در سال ۲۰۲۴ استودیو‌های بیشتری از الگو‌های کاری سنتی فاصله خواهند گرفت و راه حل‌هایی را پیدا خواهند کرد که برای آن‌ها مفید باشد.

مری کلر ایزامن (Marie-Claire Isaaman)؛ مدیر عامل Women in Games

مری کلر
ما همچنان با چالش‌های زیادی روبرو هستیم، اما فراتر از این مسائل جاری، در Women in Games با ورود به سال جدید، احساس مثبتی داریم. تعداد زنان و متحدانی که بخشی از برنامه‌ی ما هستند، افزایش یافته است و این افراد به زنان در بازی‌ها کمک می‌کنند تا اهداف، ابتکارات و ماموریت‌های ما را تقویت کنند. در همین حال، برنامه‌ی آموزش ما به سرعت در حال رشد است و نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات مشتاق هستند تا طیف متنوع‌تری از استعداد‌ها را به صنعت ارائه دهند که امیدواریم بر کمبود مهارت‌های گزارش شده و حضور کم زنان در پنج یا چند سال آینده در صنعت بازی‌ تاثیر بگذارد.

به طور کلی‌تر، ما شاهد افزایش اتحاد مردان، حمایت در رسانه‌های اجتماعی، حضور و سخنرانی در رویداد‌هایمان هستیم. به طور خلاصه، تأثیرگذارتر بودن افراد، مشارکت و تعهد بیشتر مؤسسات آموزشی به جذب زنان و موافقت بیشتر از مردان برای ایجاد تغییر، مجموعه‌ی خوبی از نکات مثبت صنعت بازی در سال ۲۰۲۴ است.

شام سینگ (Shum Singh)؛ مدیر عامل و مؤسس آگنیشیو کپیتال

شام سینگ - صنعت بازی در سال 2024

چندین تحول مثبت در اقتصاد کلان وجود دارد که تاثیر مفیدی بر صنعت بازی در سال ۲۰۲۴ خواهد داشت. با توجه به انعطاف‌پذیری اقتصاد ایالات متحده در سال گذشته، بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا به تازگی اعلام کرده که قصد دارد در سال ۲۰۲۴ سه بار نرخ بهره را کاهش دهد که این به نوبه‌ی خود قیمت سهام بازی‌های ویدیویی را افزایش داد و بیشتر شرکت‌ها افزایش قیمت سهامی بین ۵ تا ۱۰ درصد را تجربه کردند. به نظر می‌رسد این اولین شاخص واقعی است که نشان می‌دهد احساسات بازار از حالت نزولی به یک موضع صعودی‌تر تغییر کرده است.

با سرازیر شدن سرمایه‌های بیشتر به سهام‌های صنعت بازی‌ و افزایش ارزش‌گذاری آن‌ها، سرمایه‌گذاری‌های جدیدی برای آثار جدید، خرید استودیو‌های کوچک‌تر، تامین مالی برای بازی‌های توسعه‌ یافته‌ی خارجی و همچنین استخدام برای مشاغل خاص آغاز می‌شود. ما انتظار داریم که فعالیت‌های مربوط به ادغام‌ها، اکتساب‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها به ویژه در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ افزایش یابد.

لیز پرینس (Liz Prince)؛ مدیر بازرگانی Amiqus

لیز پرینس

واکنشی که ما به راه‌اندازی پلتفرم Empower Up داشتیم – سرمایه‌گذاری مشترک Amiqus و Ukie، بر این واقعیت تأکید داشت که استودیو‌ها در هر اندازه اکنون معتبرترین شیوه‌ی تبادل الکترونیکی داده (EDI) را به صورت جدی می‌پذیرند. کار بزرگی در بریتانیا و فراتر از آن، هم توسط سازمان‌ها و گروه‌های اجتماعی اختصاصی و هم توسط استودیو‌های فردی و سایر شرکت‌های بازی در حال انجام است. سال ۲۰۲۳ شاهد گزارش‌های وحشتناک‌تری از سوء استفاده و آزار و اذیت زنان در محل کار و رویداد‌های صنعتی نیز بود. با این حال، این بار پیامد‌ها کمی متفاوت بود.

در گذشته، شوک و خشم اولیه به زودی فراموش می‌شد، اما پس از گزارش‌های GDC، شاهد ادامه‌ی گفت‌وگو بودیم. افراد درخشانی مانند جینا جکسون (Gina Jackson) و میک موریس (Mick Morris) هم در کنفرانس‌های صنعتی و هم به طور غیر رسمی در رویداد‌های مختلف، همچنان در مورد این موضوع صحبت می‌کنند. امید من این است که به ویژه با توجه به مردانی مانند میک که موضوعاتی از این قبیل را برجسته می‌کنند، شاهد تغییر نگرش نسبت به زنان و سایر گروه‌ها در صنعت باشیم.

جورج ان‌جی (George Ng): یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری GGWP

جورج ان جی - صنعت بازی در سال 2024

با نگاهی به آینده صنعت بازی در سال ۲۰۲۴، خوش بین بودن به صنعت بازی‌های ویدیویی دلایل زیادی دارد. علاوه بر عرضه‌ی بازی‌های بسیار مورد انتظار، اولین نسل از بازی‌هایی که واقعا از هوش مصنوعی بهره می‌برند و دارای پیشرفت‌هایی مانند همراهان پویا، داستان‌های شخصی، دشمنان پیشرفته و مراحل تولید شده توسط کامپیوتر هستند، عرضه خواهند شد.

ما همچنین انتظار داریم که تمرکز بیشتری روی تجربه‌های چندنفره‌ی PvE و حوزه‌های اجتماعی مجازی با آثاری هیجان‌انگیز مانند Nightingale ،Stormgate و Pax Dei داشته باشیم که بازتاب ماهیت اجتماعی رو به رشد بازی هستند. علاوه‌بر این، پیشرفت‌های نظارتی مانند قانون خدمات دیجیتال برای تشویق توسعه‌دهندگان به طراحی و اتخاذ تدابیر ایمنی بیشتر است که از بازیکنان در این تجربیات اجتماعی بهتر محافظت می‌کند.

مایک رز (Mike Rose)؛ بنیانگذار No More Robots

مایک رز

از دیدگاه من، صنعت بازی در سال ۲۰۲۴ دوران سخت‌تری را نسبت به سال ۲۰۲۳ خواهد داشت. پیش‌بینی من این است که اخراج‌ها بیشتر شود، توسعه‌دهندگان و ناشران زیادی به طور کامل تعطیل شوند و فقط عذاب و تاریکی عمومی به وجود آید. اما اگر بخواهم خوشبین باشم، بدون شک در ۲۰۲۴ در مورد کنسول بعدی نینتندو خواهیم شنید که بدیهی است که بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. من فکر می‌کنم به احتمال زیاد ما همچنین شاهد ظهور استودیو‌های کوچک بیشتری از خاکستر شرکت‌های بزرگ خواهیم بود.

الکس نیچیپورچیک (Alex Nichiporchik)؛ مدیر عامل شرکت تاینی بیلد

الکس نیچیپورچیک - صنعت بازی در سال 2024

سال ۲۰۲۴ باید سالی شود که همه چیز به حالت عادی بازگردد. ما همه‌گیری کرونا را پشت سر گذاشتیم، همچنان در حال گذراندن جنگ در اوکراین هستیم و اکنون با مشکل رکود صنعتی مواجه هستیم. من فکر می‌کنم همه‌ی ما شایسته‌ی یک سال عادی همراه با تغییر هستیم.

منبع: Gameindustry.biz

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *